3 października 2017

KASZA JAGLANA Z JABŁKIEM, TAHINĄ I DYNIĄ WG PIĘCIU PRZEMIAN

 

Zdecydowanie jest królową kasz! Nie zakwasza organizmu jest alkaiczna, daje poczucie sytości i blogi nastrój po zjedzeniu. Lekkostrawna i bardzo uniwersalna. Uwielbiam ją na śniadania i preferuję na sypko na obiad. No nic dodać nic ująć.

Kaszę zawsze płuczę w zimnej wodzie i moczę na noc – zalewam zimną wodą. Żeby kolejność pięciu przemian pasowała zachowuję kolejność już od namoczenia.

Składniki:

ZIEMIA-1 szklanka kaszy jaglanej

1 łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego, 1/2 łyżeczki cynamonu

METAL- 1/2 łyżeczki kardamonu

WODA- 3-5 szklanek wody – to zależy jak gęstą lubisz kaszę na śniadanie- ja lubię rzadką, poza tym mój garnek jeszcze stoi na ciepłym murku przy piecu a kasza lubi  z czasem gęstnieć

duża szczypta soli

DRZEWO-parę kropli octu jabłkowego

OGIEŃ- wrzątek ( gdyby była kasza za gęsta)

płatki nagietka- 1 łyżeczka

ZIEMIA- 2 łyżki musu z pieczonej dyni ( dynię, najlepiej hokaido- nie trzeba jej obierać ze skórki, pokrój na ćwiartki lub ósemki, usuń nasiona i piecz przez około 30-40 minut w piekarniku o temperaturze 170 stopni – zmiksuj na papkę. Możesz przechowywać ją w lodówce około tygodnia.

1 łyżkę tahini ( przepis TU)

2 łyżki musu z jabłek ( przepis TU)

syrop z agawy ( jeżeli będzie dla Ciebie mało słodkie)

4 suszone morele ( zamocz je z kaszą na noc a rano wyjmij i drobno pokrój)

1-2 łyżki uprażonych niesolonych pistacji

Wykonanie:

Wypłucz (ZIEMIA) kaszę na sitku pod bieżącą wodą, dodaj olej kokosowy, kardamon. sól i zalej wodą. Ugotuj aż kasza wypije całą wodę, odstaw na parę minut. Dodaj krople( DRZEWO) octu, ( OGIEŃ) płatki nagietka i wrzątek (jeśli jest taka potrzeba), dodaj (ZIEMIA)cynamon,  morele, syrop z agawy, mus z dyni, tahinę, jabłka i wszystko wymieszaj. Posyp pistacjami i SMACZNEGO 🙂

Na zdjęciu kasza przyozdobiona jest surowymi jagodami goi.

You Might Also Like

Leave a Reply