Home Warzywa Pieczone rzodkiewki i szparagi z czosnkiem niedźwiedzim na szpinaku

Pieczone rzodkiewki i szparagi z czosnkiem niedźwiedzim na szpinaku

przez Elusia
Pieczone rzodkiewki i szparagi z czosnkiem niedźwiedzim na szpinaku

To niezwykłe i nietypowe w kształcie warzywo posiada niezwykłe właściwości antyoksydacyjne, pod tym względem znajduje się w czołówce warzyw i owoców, a zawdzięcza to dość rzadko występującemu składnikowi – glutationu, który również występuje w awokado i brokułach.  W dodatku glutation wzmacnia układ odpornościowy, wspomaga wątrobę w procesie oczyszczaniu organizmu z toksyn, zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych oraz choroby Alzheimera;

Kolejnym atutem szparagów jest kwas foliowy, występujący w dość znacznych ilościach, wspomagający rozwój płodu. Kwas foliowy spowalnia proces starzenia i pomaga w regeneracji uszkodzonych komórek oraz wspomaga pracę układu krążenia Ważnym składnikiem tego pięknego warzywa jest inulina-  prebiotyk odżywiający pożyteczne bakterie jelitowe, zapewniający prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego.

Na zdjęciu pysznią się rzodkiewki – to one kolorem grają tu pierwsze skrzypce.Są sprzymierzeńcem wątroby, pomagają w przemianie materii.  Wysoka zawartość siarki odżywia nasze włosy i paznokcie likwiduje trądzik  i wspomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn. Działają również przeciwzapalnie i antybakteryjnie a obecność żelaza, miedzi i manganu służy cierpiącym na niedokrwistość, czyli pomaga przy anemii.

A teraz przepis:

Składniki:

pęczek szpinaku

pęczek rzodkiewek ( nie ważne jakiego koloru)

pęczek szparagów

pesto z czosnku niedźwiedziego – przepis TU ( możesz zastąpić główką czosnku utartego z solą i zmiksowanego ze szpinakiem lub natką pietruszki oraz słonecznikiem i oliwą)

1 łyżka ghee ( masło klarowane)

sól i pieprz do smaku

2 ząbki czosnku

 

Wykonanie:

1. Szparagi przełam aby oddzielić twardą część, umyj , osusz i obtocz w maśle ghee , posól, popieprz i wstaw do piekarnika – 170 stopni – 10 minut, powinny być chrupiące.

2. Tak samo zrób z rzodkiewką.

3. Szpinak umyj, pokrój i uduś na ghee aż zwiędnie ( nie zadługo- powinien być soczysty i żywo zielony) dodaj rozgnieciony ząbek czosnku z solą i wymieszaj

4.  Podawaj upieczone warzywa na szpinaku z dodatkiem pesto.

SMACZNEGO 🙂

 

zobacz moje inne przepisy

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress